Az apartman takarítás árak kifejezetten gyakori téma az vendéglátóipari szektor világában. Amennyiben takarítót szeretnénk hívni, fontos tisztában lenni azzal, hogy pontosan mire érdemes számítani az árak tekintetében. Ez nem csupán abban lehet nagy segítségünkre, hogy a megfelelő szakembert meg tudjuk találni, hanem az árkalulációban is hatalmas hasznunkra lehet. Mégis, mik a szakemberek munkadíjai a különféle feladatoktól függően? Az alábbi összefoglaló táblázat 100 hazai apartman takarító vállalkozó jellemző adatai alapján készült.
Apartman takarítás | Árak |
---|---|
Apartman takarítás - kb. 40 m2 | 6.000 - 12.000 Ft |
Apartman takarítás - kb. 45-60 m2 | 8.000 - 16.000 Ft |
Apartman takarítás - kb. 60-75 m2 | 9.000 - 18.000 Ft |
Apartman takarítás - kb. 75-90 m2 | 10.000 - 20.000 Ft |
Apartman takarítás - kb. 90-105 m2 | 12.000 - 22.000 Ft |
Apartman takarítás - kb. 105-120 m2 | 14.000 - 25.000 Ft |
Általános munkadíjak | Árak |
Általános óradíj | 3.000 - 6.000 Ft / óra |
Hétvégi felár | +25-30% |
*Jelen táblázat 100 hazai apartman takarító kis-és középvállalkozás legjellemzőbb adatai alapján készült. Ha észrevételed lenne, jelezd az info@szakiweb.hu e-mail címen!
Az apartman takarítás árakról bővebben
Cikkünk következő részében részletesen tárgyaljuk, hogy pontosan milyen tényezők határozzák meg a apartman takarító szakemberek árait. Mint látni fogjuk, a kérdés számtalan tényezőtől függ - az akutális építőipari piaci helyzet, agglomeráció, valamint a határidő egyaránt fontos szempontok. Az apartman takarítás ára függ az alapterület nagyságától is. Egy kb. 40 m2-es apartman teljes kitakarítása 6.000 - 12.000 Ft, míg egy 60 m2-es lakás esetén az összeg 9.000 - 18.000 Ft körül lehet. 100 m2 esetén kb. 12.000 - 22.000 Ft-al kell számolnunk.
Mi az apartman takarítók feladata?
Az apartman takarító fontos szerepet tölt be az apartmanok tisztaságának és rendezettségének fenntartásában, hogy a vendégek kellemes élményt élvezzenek. Feladataik a következők:
Általános takarítás: Alapos takarítás az összes szobában, beleértve a nappalit, hálószobákat, fürdőszobát és konyhát.
Porszívózás és padlótisztítás: A padlók alapos porszívózása és felmosása a por és szennyeződések eltávolítása érdekében.
Ágynemű és törölköző csere: A friss ágynemű és törölközők biztosítása minden vendégváltás során.
Fürdőszoba tisztítása: A fürdőszoba alapos tisztítása, beleértve a mosdókagyló, WC, zuhanyzó és fürdőkád tisztítását és fertőtlenítését.
Konyha takarítása: A konyha alapos tisztítása, beleértve a mosogatót, pultokat, tűzhelyet, sütőt és hűtőszekrényt.
Porták és folyosók tisztítása: Az apartmanok közötti folyosók és a bejárati porták rendben tartása, takarítása és pormentessé tétele.
Szemetes ürítése és szemételtávolítás: A szemetesek kiürítése és a szemételtávolítás biztosítása a vendégek kényelméért és az apartmanok frissességének megőrzéséért.
Dekoráció és berendezés rendezése: A dekoráció és berendezés helyes elrendezése az apartmanokban a vendégek számára vonzó környezet kialakítása érdekében.
Az apartman takarító feladatai a vendégek elégedettségének és kényelmének biztosítására összpontosítanak, hogy minden vendég kellemes és tiszta környezetben élvezhesse tartózkodását.
Mennyiért száll ki a szakember?
Az apartman takarítás ára változó lehet több tényezőtől függően. Elsőként az apartman mérete és állapota határozza meg az árat. Nagyobb méretű vagy rendkívül koszos apartmanok esetén általában magasabb díjat számítanak fel a takarító szolgáltatók.
Emellett a takarítás kiterjedtsége és a kívánt szolgáltatások is befolyásolják az árat. Ha a takarítás magában foglalja a padlók felmosását, portörlést, ablakok tisztítását és egyéb extra feladatokat, az árak magasabbak lehetnek, mint egy alapvető takarítás esetén.
A takarítás gyakorisága is fontos tényező az árak meghatározásában. Általában rendszeres takarítási szerződések esetén kedvezőbb árakat kínálnak a takarító cégek, míg egyszeri takarítások esetén magasabb árakat kell fizetni.
Az apartman helyszíne és a környező piaci árak is befolyásolhatják az árat. Például a nagyvárosokban általában magasabbak az árak, míg a vidéki területeken alacsonyabbak lehetnek.
Végül, a takarító cég saját árképzési politikája és költségszerkezete is szerepet játszik az árak alakulásában. Különböző cégek eltérő díjakat számíthatnak fel ugyanazért a szolgáltatásért, attól függően, hogy milyen költségeik és profitigényük vannak.
Összességében tehát az apartman takarítás ára változó, és számos tényezőtől függ. Fontos szem előtt tartani az apartman méretét, állapotát, a kívánt szolgáltatásokat, a takarítás gyakoriságát, valamint a helyi piaci árakat és a takarító cégek árképzési politikáját az árak pontos meghatározásakor.
Hogyan befolyásolja a régió a munkadíjakat?
Az apartman takarítási munkadíjakat számos tényező befolyásolja, köztük a régió is. Először is, a régió jelentős hatással van az általános életszínvonalra és költségekre. A nagyvárosokban vagy gazdagabb régiókban általában magasabbak az árak, beleértve a takarítási szolgáltatások díjait is. Ez részben az ottani magasabb bérköltségekkel és az életviteli költségekkel magyarázható.
Emellett a kereslet-kínálati viszonyok is befolyásolják az árakat. Például a turisztikai célpontok vagy sűrűn lakott területek esetén nagyobb lehet a kereslet a takarítási szolgáltatások iránt, ami általában emelkedő árakat eredményezhet.
A régió szintén hatással van az árképzési politikára és a versenyre is. A különböző régiókban működő takarító cégek eltérő árképzési stratégiákat alkalmazhatnak a helyi piaci körülményekhez igazítva. Például a kevésbé versenyképes régiókban alacsonyabb árakat kínálhatnak a cégek, hogy versenyképesek maradjanak.
Az infrastruktúra és a közlekedési költségek is szerepet játszhatnak az árak alakulásában. Ha egy régió nehezen megközelíthető vagy távolabb található a takarító cégek központjától, akkor emelhetik az árakat a szállítási és logisztikai költségek kompenzálása érdekében.
Végül, az adózási és jogi környezet is változhat régióról régióra, ami hatással lehet a vállalkozások működési költségeire. A magasabb adók és adminisztratív terhek gyakran magasabb árakat eredményeznek a takarítási szolgáltatásokra is.
Összességében tehát a régió jelentős hatással van az apartman takarítási munkadíjaira, és fontos szempont a takarító cégek árképzésében és a vásárlók számára az árak összehasonlításakor.
A távolság függvénye
Az apartman takarítás árait több tényező befolyásolja, köztük a távolság is. Elsőként fontos megemlíteni, hogy a távolság a takarító cég központjától vagy az alkalmazottak lakhelyétől lehetővé teszi-e az egyszerű és költséghatékony megközelítést. Közelebbi helyszínek esetén általában alacsonyabbak az árak, mivel kevesebb időt és üzemanyagot igényel az oda- és visszautazás.
Ugyanakkor távolabbi helyszínek esetén a takarítási szolgáltatások ára általában magasabb lehet, mivel több időt és erőforrást kell fordítani az utazásra. Emellett a távolság növelheti az üzemanyag és a munkaerő költségeit is, ami szintén befolyásolja az árakat.
Egyes esetekben a távolság mellett a nehézkes megközelíthetőség is szerepet játszhat az árak alakulásában. Ha az apartman nehezen megközelíthető helyen található, például egy zsúfolt városi környezetben vagy egy hegyvidéki területen, akkor az árak magasabbak lehetnek, mivel nagyobb erőfeszítéseket igényel a takarító szolgáltatások elvégzése.
Fontos azonban megjegyezni, hogy a távolság csak egyike a takarítási árakat befolyásoló tényezőknek, és más fontos szempontok is szerepet játszanak az árképzésben. Például az apartman mérete, állapota, a kívánt szolgáltatások, valamint a takarítási gyakoriság mind befolyásolhatják az árakat.
Összességében tehát a távolság szerepet játszik az apartman takarítás áraiban, és a költségek növekedhetnek az utazás és az üzemanyagköltségek miatt, különösen távolabbi vagy nehezen megközelíthető helyszíneken. Fontos azonban figyelembe venni más tényezőket is az árak pontos meghatározásakor.
A komplexum típusától függően az apartman takarítás árak
Az apartman takarítás árai jelentősen változhatnak a komplexum típusától függően. Először is, a luxus lakóparkok vagy exkluzív üdülőkomplexumok esetén általában magasabbak az árak, mivel ezekben a helyeken magasabb színvonalú és kifinomultabb szolgáltatásokra van igény.
Az apartmanok mérete és felszereltsége is befolyásolja az árakat. Nagyobb vagy jobban felszerelt apartmanok takarítása általában több időt és energiát igényel, ezért magasabb díjakat számíthatnak fel értük a takarító cégek.
A komplexumok belső infrastruktúrája és közös terei szintén hatással lehetnek az árakra. Ha a komplexumnak sok közös tere és létesítménye van, például uszoda, fitneszterem vagy szépségszalon, akkor ezeknek a területeknek a takarítása is beleszámít az árakba, ami növelheti az összköltségeket.
Emellett a komplexumoknak lehetnek speciális igényei és szabályzataik a takarítási szolgáltatásokra vonatkozóan. Például egyes komplexumokban szigorúbb higiéniai előírások lehetnek érvényben, ami további erőforrásokat és időt igényel a takarításhoz, és ennek megfelelően magasabb árakat eredményezhet.
Végül, a komplexumok földrajzi elhelyezkedése is befolyásolja az árakat. Például a városközpontokban vagy a turisztikai területeken található komplexumok takarítási szolgáltatásainak árai általában magasabbak lehetnek a kereslet és az életszínvonal miatt.
Összességében tehát a komplexum típusa jelentős tényező az apartman takarítás árainak meghatározásában, és számos szempontot kell figyelembe venni az árképzés során, beleértve az apartmanok méretét, felszereltségét, a komplexum belső infrastruktúráját és az elhelyezkedést.
A szakember leterheltsége
A szakember leterheltsége jelentős hatással lehet az apartman takarítás áraira. Amikor a takarító cégek túlterheltek, általában emelik az árakat a nagyobb kereslet és a korlátozott rendelkezésre állás miatt. Ez azzal is összefügg, hogy a leterhelt szakembereknek kevesebb idejük van egy-egy feladatra, ezért magasabb díjat számíthatnak fel azért, hogy időt szakítsanak a meglévő ügyfelek számára.
Egy leterhelt takarító cég gyakran kénytelen válogatni az új ügyfelek között, és előnyben részesítheti azokat, akik hosszú távú szerződéseket kötnek vagy magasabb díjakat fizetnek. Ezért azoknak az ügyfeleknek, akik egyedi vagy sürgős takarítási igényekkel fordulnak hozzájuk, gyakran magasabb árakat kell fizetniük.
Azonban ha a takarító cégek alacsonyabb leterheltséggel rendelkeznek, akkor általában hajlandók alacsonyabb árakat kínálni az új ügyfeleknek, hogy betöltsék a szabad kapacitásukat. Ebben az esetben az ügyfelek több alkalmat kaphatnak a tárgyalásra és az áralku megkísérlésére is.
Fontos megérteni, hogy a szakember leterheltsége csak egy tényező az árképzésben, és más szempontok is befolyásolhatják az árakat, például az apartman mérete, az elvárt szolgáltatások szintje és a földrajzi elhelyezkedés. Mindazonáltal, amikor a takarító cégek túlterheltek, általában magasabb árakkal kell számolniuk az ügyfeleknek a szolgáltatásokért.
Mennyi a takarítók általános óradíja?
A takarítók általános óradíja változó lehet több tényezőtől függően. Elsőként a földrajzi elhelyezkedés fontos szerepet játszik az óradíj meghatározásában. Nagyvárosokban vagy gazdagabb régiókban általában magasabb óradíjakat kérhetnek a takarítók, mivel itt az életszínvonal és a költségek is magasabbak.
Emellett a takarítók tapasztalata és szaktudása is befolyásolja az óradíjat. Tapasztalt és szakképzett takarítók általában magasabb díjat számíthatnak fel azért, hogy képesek legyenek hatékonyan és professzionálisan végezni a munkát.
A takarítási feladatok típusa és nehézsége is szempont lehet az óradíj meghatározásában. Például egy alapvető takarítás, mint a porszívózás és portörlés általában alacsonyabb díjat von maga után, míg egy alapos takarítás, például az ablakok tisztítása vagy a foltok eltávolítása magasabb óradíjat igényelhet.
Végül, a takarítók általános óradíját befolyásolhatja a piaci verseny is. A versengő piaci környezetben lévő takarító cégek általában versenyképes árakat kínálnak az ügyfeleknek, hogy elnyerjék és megtartsák őket.
Összességében tehát a takarítók általános óradíja változó, és számos tényezőtől függ, beleértve a földrajzi elhelyezkedést, a takarítók tapasztalatát és képzettségét, a takarítási feladatok típusát és nehézségét, valamint a piaci versenyt.
Sürgősségi felár
Sürgősségi felár kerülhet felszámításra apartman takarítás esetén, ha az ügyfél sürgősen, rövid határidőn belül igényli a szolgáltatást. Egyes takarító cégek előre megállapított felárat számíthatnak fel azonnali vagy sürgős takarítási kérések esetén. Ennek oka, hogy a sürgős munkák beillesztése a már meglévő időbeosztásba extra terhet jelent a takarítók számára.
A sürgősségi felár általában attól függ, hogy mennyire rövid a határidő és mennyire terheli meg a takarítók ütemtervét. Minél rövidebb idő alatt kell elvégezni a takarítást, annál nagyobb felárat számíthatnak fel érte a cégek. Ez azért van, mert a váratlan vagy sürgős kérések gyakran megzavarják a takarítók tervezett munkarendjét, és esetleg további erőforrásokat igényelnek.
A sürgősségi felárat általában az ügyféllel történő előzetes megbeszélés után határozzák meg a takarító cégek. Az ügyfeleknek érdemes lehet időben jelezni, ha sürgős takarításra van szükségük, hogy a takarítók jobban tudjanak alkalmazkodni az igényekhez és esetlegesen csökkenteni tudják a felárat.
Fontos megjegyezni, hogy a sürgősségi felár csak akkor merül fel, ha a takarítás kiemelten sürgős vagy váratlan körülmények között történik. Ha az ügyfél hosszabb távú szerződéssel rendelkezik a takarító céggel, előfordulhat, hogy nincs szükség külön felár fizetésére, még sürgős kérések esetén sem.
Összességében tehát a sürgősségi felár apartman takarítás esetén egy általános gyakorlat, amelyet a takarító cégek alkalmazhatnak a váratlan és sürgős igények kezelése érdekében, és ennek megfelelően díjat számíthatnak fel az extra erőfeszítésekért.
Az eszközpark karbantartása
Az eszközpark karbantartása fontos szerepet játszik az apartmanok takarításában. Először is, az alapvető takarítási eszközök, mint például porszívók, seprűk és felmosók rendszeres ellenőrzése és karbantartása elengedhetetlen a hatékony takarítási munka érdekében. Ha ezek az eszközök nem megfelelően működnek, csökkenthetik a takarítás hatékonyságát és minőségét.
Emellett az eszközparknak rendszeresen cserére is szüksége lehet. A kopott vagy meghibásodott eszközök cseréje fontos annak érdekében, hogy a takarítók hatékonyan végezhessék munkájukat. Például egy rosszul működő porszívó vagy seprű nem csak időveszteséget okozhat, hanem nem is képes megfelelően eltávolítani a szennyeződéseket.
A takarítók esetében a biztonságos használatra is kiemelt figyelmet kell fordítani. Az eszközparkban lévő eszközöknek megfelelően működniük kell, hogy minimalizálják a balesetek kockázatát. Ezért rendszeres ellenőrzéseket és karbantartási munkálatokat kell végezni az eszközökön, hogy biztosítsák a biztonságos munkakörnyezetet a takarítók számára.
Végül, az eszközpark karbantartása hozzájárul az eszközök élettartamának meghosszabbításához és azok hatékonyabb felhasználásához. Ha az eszközök rendszeresen karbantartásra kerülnek, kevesebb lesz az esetleges meghibásodások száma, és hosszabb ideig megfelelően fognak működni, ezáltal csökkentve a költségeket a hosszú távon.
Összességében tehát az eszközpark karbantartása elengedhetetlen a hatékony és biztonságos apartman takarítási munkához. Rendszeres ellenőrzések és karbantartási munkálatok segítenek megőrizni az eszközök jó állapotát és meghosszabbítják azok élettartamát, ezáltal hozzájárulva a takarítási folyamat hatékonyságához és minőségéhez.
Apartman takarítás napi kifizetéssel
Az apartman takarításának napi kifizetése változhat az apartman méretétől, az elvégzett munka mennyiségétől és a szolgáltató által kínált szolgáltatásoktól függően. Fontos tényezők és árazási szempontok:
Apartman mérete és felszereltsége:
- Nagyobb vagy nehezebben takarítható apartmanok magasabb költségeket jelenthetnek.
- A különböző helyiségek száma és típusa, például hálószoba, fürdőszoba, nappali stb., befolyásolhatja az árat.
Takarítási feladatok:
- A napi takarítás általában magában foglalja a portörlést, felmosást, porszívózást, konyha és fürdőszoba tisztítást, valamint a szemetes ürítést.
- Az elvégzett feladatok mennyisége és részletei határozzák meg a munkadíjat.
Extra szolgáltatások:
- A szolgáltatók különböző extra szolgáltatásokat is kínálhatnak, mint például ablaktisztítás, ágyneműcserék, mosás vagy vasalás, ami plusz költségeket jelenthet.
- Ezeket a kiegészítő szolgáltatásokat külön díjazhatják.
Időigény:
- Az elvégzett munka időtartama határozza meg részben a napi kifizetést.
- Az időigényes feladatok, például alapos takarítás vagy nagyobb felületek kezelése magasabb munkadíjat igényelhet.
Szolgáltató árképzése:
- A takarítási szolgáltatást végző cégek árképzése eltérő lehet, ezért érdemes több szolgáltatót is összehasonlítani.
- A szolgáltatók árainak összehasonlítása segít megtalálni a legmegfelelőbb és legkedvezőbb árú lehetőséget.
Fontos figyelembe venni ezeket a tényezőket az árajánlat készítésekor és a takarítási szolgáltatások igénybevételénél. Ajánlott tájékozódni a helyi szolgáltatóknál és részletesen megismerni az általuk kínált szolgáltatásokat és árakat.
Milyen eszközökkel dolgozik a szakember?
Az apartman takarítók számos eszközt használnak a hatékony munkavégzés érdekében. Elsőként a porszívó fontos eszköz a szőnyegek és padlók alapos tisztításához, mely eltávolítja a port és a szennyeződéseket. Emellett a seprű és a portörlő lapát használata segít az elérhetetlen helyek tisztán tartásában.
A felmosó és a vizes felmosórongy használata szintén elengedhetetlen a padlók alapos tisztításához és fertőtlenítéséhez. A tisztítószerek, például ablaktisztító és törlőkendők, segítenek az ablakok, tükrök és felületek ragyogó tisztaságának megőrzésében.
A takarítók gyakran használnak mikroszálas kendőket is, amelyek hatékonyan távolítják el a por és a szennyeződéseket anélkül, hogy karcolást okoznának a felületeken. Emellett speciális eszközök, mint például sörtéjű kefék vagy fúvókák használata segíthet a nehezen hozzáférhető területek tisztításában, például radiátorok vagy szellőzőnyílások esetén.
A takarítás során használt egyéb eszközök közé tartozhatnak még a lapátok és a söprűk a szennyeződések gyűjtésére, valamint a nedves törlőkendők és a fertőtlenítőszerek a WC-k, mosdók és konyhai felületek tisztítására.
Az eszközök kiválasztása és használata attól függ, hogy milyen feladatokat kell elvégezni, és milyen típusú felületek tisztítására van szükség. A megfelelő eszközök kiválasztása és hatékony használata kulcsfontosságú a tiszta és higiénikus környezet fenntartásához az apartmanokban.
Milyen képesítésű emberek végezhetnek ilyen munkát?
Az apartman takarítói munka általában nem igényel speciális képesítést, azonban megbízhatóság, alaposság és jó fizikai állóképesség szükséges hozzá. Sok takarító cégnél az alapvető takarítási technikákra és biztonsági előírásokra való képzést biztosítanak a munkavállalóknak.
Általában nincs szükség előzetes szakképesítésre az apartman takarítói munkához, azonban előnyt jelenthet, ha valaki rendelkezik hasonló területen szerzett tapasztalattal. Az előzetes tapasztalat segíthet a hatékonyabb munkavégzésben és a különböző felületek és tisztítási módszerek ismeretében.
A takarítói munka általában rugalmas munkaidőt kínál, ami vonzó lehet olyan emberek számára, akik más kötelezettségeik mellett szeretnének dolgozni. Ezért az apartman takarítói munka ideális lehet diákoknak, részmunkaidőben dolgozóknak vagy más feladatok mellett keresőknek.
A jó kommunikációs képesség is fontos az apartman takarítói munkában, mivel gyakran kell együttműködni az ügyfelekkel és az esetleges problémák megoldása érdekében.
Fontos azonban megjegyezni, hogy egyes takarítói pozíciókhoz, különösen a nagyobb irodaházak vagy szállodák takarításához, előfordulhat, hogy speciális képesítések vagy tanúsítványok szükségesek, például tűzvédelmi és higiéniai előírások ismerete.
Összességében tehát az apartman takarítói munkát általában megbízható, alapos és jó fizikai állóképességű emberek végezhetik, akik képesek hatékonyan dolgozni és jó kommunikációs készségekkel rendelkeznek. Bár előzetes szakképesítés nem feltétlenül szükséges, az előzetes tapasztalat és a rugalmas munkaidő vonzó lehetőséget jelenthet számos munkavállaló számára.
Költségek - összefoglalás
Egy apartman takarításának ára függ az alapterülettől is. Egy 40 m2-es lakás teljes kitakarítása kb. 6.000 - 12.000 Ft, míg egy 60 m2-es lakás esetén az ár kb. 9.000 - 18.000 Ft körül lehet. 100 m2 alapterület esetén kb. 12.000 - 22.000 Ft-al érdemes számolnunk.
Agglomerációk - gyakori szolgáltatási területek: Hajdúböszörmény, Debrecen, Mosonmagyaróvár, Kaposvár, Esztergom, Vác, Dunaújváros, Érd, Gyöngyös, Szeged, Sopron, Zalaegerszeg, Salgótarján, Békéscsaba, Veszprém, Szombathely, Kiskunfélegyháza, Dunakeszi, Kecskemét, Tatabánya, Nyíregyháza, Szolnok, Baja, Miskolc, Eger, Budapest, Nagykanizsa, Hódmezővásárhely, Orosháza, Gyula, Pécs, Gödöllő, Szigetszentmiklós, Székesfehérvár, Szekszárd, Ajka, Ózd, Pápa, Győr, Cegléd
#Apartman takarítás árak
Komment írása